Chytrý telefon na kolech: Tak pracují inteligentní nákladní vozidla zítřka
Personalizovaný, předvídatelný a vždy připravený vyjet. Inteligentní nákladní vozidlo zítřka je více podobné chytrému telefonu na kolech než tradičnímu vozidlu.
Dnes brázdí evropské silnice asi 175 000 on-line připojených nákladních vozidel Volvo. Značné množství z nich je už nyní schopno odesílat informace o tom, kdy budou potřebovat údržbu, a část nutných servisních prací může probíhat pomocí vzdáleného přístupu. Ale to je jen začátek.
V budoucnosti usnadní nákladní vozidlo i práci servisu, a to tak, že si v potřebném čase objedná své servisní práce, v případě nutnosti si zamluví pro příslušné práce odpovídající mechaniky a předem si objedná i potřebné náhradní díly pro dodání do dílny. Opravy se budou moci provádět na kterémkoliv místě, kde se bude nákladní vozidlo vyskytovat, a budou podle pracovního plánu prováděny v řádném termínu.